Termékek Menü

Vásárlási feltételek

Vásárlási feltételek


Üdvözöljük a dr. Novák Rita egyéni vállalkozó (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett www.lyamar.hu weboldalon található webáruházban . Kérjük olvassa el a www.lyamar.hu weboldalon található webáruház (továbbiakban Weboldal) Általános Szerződési Feltételeit figyelmesen, ha Ön vásárlója, illetve aktív felhasználója szeretne lenni fent megjelölt webáruháznak, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe a szolgáltatásokat, amennyiben Ön minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Szolgáltató, és a Szolgáltató által a www.lyamar.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza, s ezen ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.lyamar.hu weboldalon keresztül történik. (A Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: mint Felek kerülnek megemlítésre).

 

A Szolgáltató neve: dr. Novák Rita egyéni vállalkozó
A szolgáltató székhelye és levelezési címe: 8081 Zámoly, Csalogány utca 4.
Ügyfélszolgálat: Személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség. Az Ügyfél kizárólag emailben tudja felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. Az elektronikus rendszer üzemzavara esetén pedig telefonon áll rendelkezésre az ügyfélszolgálat.

Minden termékekkel, a fizetéssel, a webáruház működésével, a rendeléssel és szállítási folyamattal kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott email-címen rendelkezésre áll az ügyfélszolgálat!

 

Internet cím: www.lyamar.hu
Email cím: info@lyamar.hu

E-mail cím: http://www.lyamar.hu/index.php?route=information/contact

Telefon: +36 20 349 9920
A z egyéni vállalkozás nyilvántartási száma: 50553527
Cégbíróság vagy nyilvántartásba vevő hatóság megnevezése: KEKKH; illetve Zámolyi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyző
Adószám:67652477-2-27

Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-100534/2016.

Dr. Novák Rita egyéni vállalkozását nyilvántartásba vette a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.

A tárhely-szolgáltató neve: Rackhost Zrt

A tárhely-szolgáltató címe: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.

A tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@rackhost.hu

A tárhely-szolgáltató weboldala: https://www.rackhost.hu/

Telefon: +36 1 445 1200

FAX: +36 1 445 1201

https://www.rackhost.hu/terms

 

A tárhely-szolgáltató neve: ShopRenter.hu Kft.

A tárhely-szolgáltató címe: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

A tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@shoprenter.hu

A tárhely-szolgáltató weboldala: www.shoprenter.hu

Telefon: +36-1/234-5012

https://www.shoprenter.hu/egyeb/adatvedelmi-nyilatkozat/


 

 

Általános tudnivalók és a Felek közötti szerződés létrejötte

 

Jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Weboldalon található elektronikus áruházon (a továbbiakban: www.lyamar.hu Webáruház) keresztül történik. A www.lyamar.hu webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Elkertv.") szabályozza.

A www.lyamar.hu webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

A www.lyamar webáruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz és belépéshez kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

A regisztráció során csupán a legszükségesebb adatokat kell megadni. Adatmódosításra is van lehetőség, melyet a regisztrált vásárló a bejelentkezés után szükség szerint megtehet.

Elfelejtett jelszó esetén pedig : azElfelejtett jelszógombra kell kattintani, s a rendszer azonnal elküldi a jelszót a megadott e-mail címre.

A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre elektronikus levélben van lehetőség.

A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, nem utal magatartási kódexre, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, iktatásra nem kerül, utólag nem lesz hozzáférhető. Az ÁSZF nyelve pedig magyar.

Az esetleges jogviták elbírálására Felek (hatáskörtől függően) a Székesfehérvári Járásbíróság, illetve a Székesfehérvári Törvényszék illetékességét kötik ki.

Az itt nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. számú rendelet szabályai az irányadóak.

 

Üzemeltetői adatok

 

A www.lyamar.hu weboldalon található webáruházat dr. Novák Rita egyéni vállalkozó üzemelteti.

Székhely és levelezési cím: 8081 Zámoly, Csalogány utca 4.

Internet cím: www.lyamar.hu

Az egyéni vállalkozás nyilvántartási száma: 50553527
Cégbíróság vagy nyilvántartásba vevő hatóság megnevezése: KEKKH; illetve Zámolyi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyző
Adószám:67652477-2-27

Adatkezelés nyilvántartási száma:NAIH-100534/2016.

Dr. Novák Rita egyéni vállalkozását nyilvántartásba vette a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.

A vállalkozás főtevékenysége ÖVTJ szerinti megnevezéssel: Csomagküldő, internetes kiskereskedelem

A tárhely-szolgáltató neve: Rackhost Zrt

A tárhely-szolgáltató címe: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.

A tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@rackhost.hu

A tárhely-szolgáltató weboldala: https://www.rackhost.hu/

Telefon: +36 1 445 1200

FAX: +36 1 445 1201

https://www.rackhost.hu/terms

 

A tárhely-szolgáltató neve: ShopRenter.hu Kft.

A tárhely-szolgáltató címe: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

A tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@shoprenter.hu

A tárhely-szolgáltató weboldala: www.shoprenter.hu

Telefon: +36-1/234-5012

https://www.shoprenter.hu/egyeb/adatvedelmi-nyilatkozat/

 

Megrendelés

 

A termékek saját információs oldala tartalmazza az áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, a termékek használatára vonatkozó utasításokat, illetve ahol jogszabály előírja, ott az áru részletes tényleges tulajdonságait a termékhez mellékelésre kerülő használati utasítás is tartalmazza. Vásárlás előtt az áruval kapcsolatban felmerült kérdésre az ügyfélszolgálat készséggel áll rendelkezésére az info@lyamar.hu e-mail címen.

A termékek vételára mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, ez azonban nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

Árváltoztatás jogát a Weboldalról megrendelhető termékek kapcsán a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba, azonban a módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
Amennyiben a Weboldalon a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül feltüntetésre, így a nyilvánvalóan téves, pl. a közismert, vagy becsült árától jelentősen eltérő, illetve rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os ár, akkor nem köteles a Szolgáltató a terméket hibás áron szállítani. A Szolgáltató által felajánlásra kerül a helyes áron történő szállítás, melynek ismeretében elállhat az Ügyfél a vásárlási szándékától.

A Szolgáltató a Weboldalon keresztül a megrendelést csak akkor fogadja el, ha a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitöltötte az Ügyfél. Hibás illetőleg hiányos kitöltés esetén hibaüzenet érkezik a Szolgáltatótól. Nem terheli a Szolgáltatót semmilyen felelősség az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért.

 

Megrendelés leadására a www.lyamar.hu webáruházban két módon van lehetőség:

  • a regisztrációt követő bejelentkezés, majd a Kosár használatával, illetve

  • regisztráció nélküli vásárlás esetén a Kosár használatával.

 

A kiválasztott termékeket az Ügyfél a a „Kosárba” gomb használatával teheti Kosarába. A Kosár tartalmát lehet törölni, megtekinteni, módosítani, ugyanis magában a termék kosárbatétele még nem jelent vásárlási kötelezettséget, vagy a rendelés automatikus rögzítését, továbbítását. Ugyanitt megadható az egyes termékek mennyisége, illetve a Kosár tartalma törölhető (a termék melletti törlés jellel). Módosítás, mennyiségmegadás esetén frissíteni kell a Kosár tartalmát a termék melletti frissítés jellel. A kosár megtekintését követően a „Vásárlás folytatása” gombbal folytatható a vásárlás, míg a „Tovább a pénztárhoz” gombbal pedig véglegesíthető a Kosár tartalma.

Ha az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, lehetőség van új vásárlóként regisztrációval vagy anélkül vásárolni, illetve már regisztrált vásárlóként bejelentkezni a rendelés leadásához. A regisztráció előnye, hogy regisztrált vásárlóként gyorsabban tud vásárolni, illetőleg naprakész lehet a rendelései állapotát illetően, és figyelemmel kísérheti korábbi rendeléseit.

Az adatok megadásánál a kapcsolati adatokat (név, telefonszám, email cím) és a szállítási, illetve a számlázási címet kell megadni, mely elengedhetetlenül szükséges a rendelés teljesítéséhez.

Választani tud az Ügyfél az átvételi módok közül is.

Tovább” gombra kattintva megadható a fizetési mód, hiszen az Ügyfél választani tud, hogy hogyan kívánja kiegyenlíteni a megrendelésének végösszegét. A „Tovább ” gombra kattintva a Rendelés összesítése” oldalon ellenőrizhetőek a megrendelés feladása előtt a rendelési adatok, módosítható a számlázási és szállítási cím, a fizetés és a szállítás módja, valamint megjegyzést fűzhető a megrendeléséhez.

A megrendelés leadás, tehát az ajánlat elküldése az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.

Adatbeviteli hibák javítására a megrendelés felületen lehetősége van az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor.

 

Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

 

A megrendelés -az Ügyfél által elküldött ajánlat-megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére. Ezen visszaigazoló e-mailben szerepelnek az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatok , rendelési azonosító, rendelés dátuma, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolása, mennyisége, a megrendelt termék ára, a szállítási költség és a fizetendő végösszeg. A visszaigazoló email csupán tájékoztatás az Ügyfél részére, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.
A visszaigazoló e-mail megküldése a Szolgáltató részéről az Ügyfél által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és az Ügyfél között.
Az Ügyfél csupán akkor mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
Amennyiben az Ügyfél a rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hiba szerepel a visszaigazoló e-mailben lévő adatok tekintetében, azt haladéktalanul, de legkésőbb 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé. Hibásan leadott rendelés törlését, illetve hibás adat jelzését a regisztrációkor megadott e-mail címről, illetve regisztráció nélkül leadott vásárlás esetén a megadott e-mail címről küldött levéllel, jelezheti. A hibás adatokat tartalmazó rendelés törlését követően a helyes adatokat tartalmazó rendelés újra feladható.
A megrendelés mint elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

 

Szállítási és fizetési feltételek

 

A megrendelt és házhoz szállítani kért árut a Szolgáltató díjmentesen házhoz szállítja saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég / futárcég igénybevételével, ha az adott megrendelés összértéke szállítási díj nélkül eléri a Weboldalon mindenkor közzétett, díjmentes szállítást biztosító összeget. A díjmentes szállítást biztosító összeget el nem érő kiszállítással megjelölt megrendelések esetén a fuvardíjat az Ügyfél viseli. A fuvardíj a megrendelés összesítő képernyőn, a számlán és a visszaigazoló e-mailben is feltüntetésre kerül. Az Ügyfél az aktuális szállítás díjáról itt tájékozódhat.

Ha azonos napon több megrendelés is érkezik egy Ügyféltől, ezek a házhoz szállítás díja szempontjából külön kerülnek figyelembevételre és csak a díjmentes szállítást biztosító értéket meghaladó megrendelések házhoz szállítása ingyenes.

Amennyiben az Ügyfél a többedik rendelés leadásakor e-mailben jelzi és erre a Szolgáltató visszajelzése alapján még van lehetőség, a Szolgáltató összevonhatja a megrendeléseket, azonban a már elindított csomagok utólagos összevonására már nincsen mód.

A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

A közölt szállítási határidők kizárólag tájékoztató jellegűek, a tényleges szállítási határidő minden esetben a rendelési visszaigazolásban szerepel.

A Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Szolgáltató az Ügyfélnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő helyszínen teljesíti.

Az Ügyfél a Szállítás és fizetés oldalon tud tájékozódni a Szolgáltató által biztosított fizetési módokról, illetve átvételi lehetőségekről.

A Szolgáltató az Ügyfél részére a kifizetés igazolására, a megrendelés elküldését követően elektronikus számlát is kiállíthat az Ügyfél által megadott e-mail címére. Jelen ÁSZF elfogadása az elektronikus számlabefogadó beleegyezésének minősül, s az ÁSZF elfogadását követően az Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató elektronikus számlát is kiállíthasson. Jelen hozzájárulás visszavonására a www.lyamar.hu webáruház elektronikus Ügyfélszolgálatához intézett egyértelmű beleegyezés visszavonására irányuló nyilatkozattal van lehetőség e-mailben. Elektronikus díjbekérő számlát is küldhet a Szolgáltató azonban csak azon Ügyfelek részére, akik nem a készpénzben történő fizetési módot választották. Az elektronikus díjbekérő számla tartalmazza azt az összeget, amit az Ügyfél banki átutalással köteles kiegyenlíteni.

A termék átvételekor (Pick Pack Ponton történő átvétel,illetve kiszállítás során a futártól történő átvétel stb.) a Szolgáltató az Ügyfél részére a vásárlás igazolására, papíralapú számlát ad.

A Szolgáltató jelen ÁSZF-ben rögzíti, hogy a termék birtokbaadásának a napja  -számlázás szempontjából is- az a nap, mikor a terméket postára adja/futárszolgálatnak/kiszállításra átadja.

A megrendelések feldolgozása általában még aznap, de legkésőbb 48 órán belül történik.

A már rögzített megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében fenntartja a jogot a Szolgáltató, fentiekre viszont kizárólag a vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.
Továbbá a Szolgáltató közli, hogy a termék képei illusztrációk, amik eltérhetnek a valóságtól.

 

A vásárlás összegének kiegyenlítése

 

  • utánvéttel (a Szolgáltató saját gépjárművével történő házhoz szállítása esetén, futárszolgálattal való szállítás esetén , Pick Pack Ponton történő átvételnél) vagy

  • banki előre utalással lehetséges.

    Banki előre utalás esetén a 11736006-21153756 számlaszámra kell utalni, s a közlemény rovatban fel kell tüntetni a rendelés számát, s a megrendelő nevét.

Utánvétes fizetés esetén a csomag díja az átvételkor fizetendő.

 

Szállítási díjak:

 

  • Csákberény, Csákvár, Gánt, Zámoly területére a Szolgáltató saját gépjárművével történő házhoz szállítása esetén utánvétes fizetési mód és banki előreutalásos fizetési mód esetében is. A kiszállításra előre egyeztetett időpontban kerül sor.

Országosan választható házhoz szállítás GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.-vel:

Három kézbesítési kísérlet van. A csomag feladásakor e-mailben értesítésre kerül a címzett, hogy a következő munkanapon csomagja kiszállításra kerül. Az e-mail tartalmazza a csomagszámot és az esetleges utánvét összegét. A kiszállítás napjának reggelén, értesítést kap a címzett, mely tartalmazza a futár telefonszámát, a GLS Ügyfélszolgálat telefonszámát és egy 3 órás időablakot a várható kézbesítésről. A kiszállítási kísérlet meghiúsulása esetén e-mailes értesítés kerül kiküldésre a címzetteknek. Az e-mailben megadott linken keresztül a címzett kiszállítási rendelkezést tud rögzíteni, melyben kérheti a kiszállítást egy új időpontban, egy másik címre, személyes csomagátvételt egy meghatározott listából kiválasztott GLS CsomagPontban.

Országosan választható házhoz szállítási opcióként a Magyar Posta ZRT.-vel történő házhoz szállítás, valamint MPL csomagautomata, PostaPont, postán maradó csomag kézbesítési mód.

Továbbá országosan választható szállítási mód az ország 240 városában, több mint 700 átvételi ponton a PickPackPontra történő szállítási mód.

 

SZÁLLÍTÁS ÉS FIZETÉS

 

WEBÁRUHÁZUNK A VEVŐK IGÉNYEIT IGYEKSZIK MAXIMÁLISAN KIELÉGÍTENI, EZÉRT TÖBB FUTÁRSZOLGÁLATTAL DOLGOZIK EGYÜTT.
(PARTNEREINK: MAGYAR POSTA ZRT. (MPL), GLS HUNGARY)
 

A RAKTÁRON LÉVŐ TERMÉKEK KISZÁLLÍTÁSÁRA A RENDELÉS FUTÁRSZOLGÁLATNAK TÖRTÉNŐ ÁTADÁSÁT KÖVETŐ 2. MUNKANAPON KERÜL SOR ÁLTALÁBAN.

JELEN DÍJSZABÁS 2016. MÁJUS 25-TŐL KEZDŐDŐEN ÉRVÉNYES.
 

 MPL csomagautomata, postapont, postán maradó csomag
Rendelés végösszege Bankkártyás fizetés / Banki előre utalás Utánvétel
0-7999 Ft 499 Ft 749 Ft
8000 Ft-tól Ingyenes! (0 Ft) Ingyenes! (UV díj: 250 Ft)

  MPL házhoz szállítás
Rendelés végösszege Bankkártyás fizetés / Banki előre utalás Utánvétel
0-7999 Ft 599 Ft 799 Ft
8000 Ft-tól Ingyenes! (0 Ft) Ingyenes! (UV díj: 200 Ft)

  GLS csomagpont
Rendelés végösszege Bankkártyás fizetés / Banki előre utalás Utánvétel
0-9999 Ft 749 Ft 999 Ft
10000 Ft-tól Ingyenes! (0 Ft) Ingyenes! (UV díj: 250 Ft)

  GLS futárszolgálat, házhoz szállítás
Rendelés végösszege Bankkártyás fizetés / Banki előre utalás Utánvétel
0-9999 Ft 899 Ft 1149 Ft
Ingyenes! (0 Ft) Ingyenes! (0 Ft) Ingyenes! (UV díj: 250 Ft)

RAPID
 Házhoz szállítás másnapra, akár 24 órán belül    

HA FONTOS, HOGY A CSOMAGOD IDŐBEN MEGÉRKEZZEN! MUNKANAPON 12:00 ÓRÁIG LEADOTT RENDELÉSEDET MÁR KÖVETKEZŐ MUNKANAPON ÁTVEHETED A MEGADOTT SZÁLLÍTÁSI CÍMEN!
Rendelés végösszege Bankkártyás fizetés Utánvétel
Összeghatártól függetlenül 1.299 Ft  1.549 Ft
 
Szállítási terület Kosár értéke Ár / csomag
Csákvár, Gánt, Zámoly összeghatártól függetlenül 0 Ft

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 







A
mennyiben munkahelyi vagy egyéb szállítási címet ad meg, kérjük jelölje meg a megjegyzés rovatban az időtartamot, amikor a csomagot át tudja venni.


A vásárlás összegének kiegyenlítése történhet:

 

  • bankkártyás fizetéssel az OTP SimplePay rendszerén keresztül
    << A részletes vásárlói tájékoztatóért kattintson ide >>
    simplepay_hu

  • utánvéttel, vagy

  • banki előre utalással lehetséges.

    Banki előre utalás esetén a 11736006-21153756 számlaszámra kell utalni, s a közlemény rovatban fel kell tüntetni a rendelés számát, s a megrendelő nevét.

Utánvétes fizetés esetén a csomag díja az átvételkor fizetendő.

Amennyiben munkahelyi vagy egyéb szállítási címet ad meg, kérjük jelölje meg a megjegyzés rovatban az időtartamot, amikor a csomagot át tudja venni.

Banki előre utalás esetén a 11736006-21153756 számlaszámra kell utalni, s a közlemény rovatban fel kell tüntetni a rendelés számát, s a megrendelő nevét.

7999 Ft, valamint 9999 Ft feletti rendelés esetén a kiszállítás ingyenes banki átutalásos és utánvétes fizetési módnál egyaránt Magyarország területén, választható szállítási módtól függően, kivéve a RAPID, következő munkanapra történő szállítás kérése esetén.

A fizetendő szállítási díjak Magyarország területére érvényesek! Amennyiben árváltozás lépne fel a szállítási díjnál, illetve csomagja egyedi díjszabásos, akkor külön értesítjük, továbbá a megadottnál nagyobb súlyhatár feletti rendelésnél pedig kérjük tájékozódjon a kiszállítás pontos összegéről az info@lyamar.hu e-mail címen.

A termékek árai forintban értendőek.


Tájékoztató a SimplePay bankkártyás fizetési rendszerről:

A Simplepay bankkártyás fizetés mód segítségével Ön gyorsan, biztonságosan és kényelmesen intézheti az online vásárlást. A Simplepay bankkártyás fizetéssel egyszerűen kiegyenlítheti a termékek ellenértékét a Simplepay fizetőoldalán. A fizetés sikerességéről azonnali visszaigazolást kap Webáruházunk.

Simplepay bankkártyás fizetési mód igénybevételével Ön a megrendelt termékeket a megrendelési folyamat végén azonnal kifizetheti. A fizetés során Ön olyan bankkártyát használhat, amelynél a kibocsátó bank engedélyezte az online fizetés lehetőségét. Kártyaadatainak biztonságát a Simplepay SSL titkosítással ellátott fizetőoldala biztosítja. A vásárlás véglegesítése után e-mailben is visszaigazolást, tájékoztatást kap a fizetés eredményéről, illetve továbbá a rendszer megküldi Önnek az úgynevezett tranzakcióazonosítót. Ez a szám azonosítja a bank felé a bankkártyás fizetést, melyre később hivatkozhat.

A Simplepay bankkártyás fizetés menete:
Ha a termék megrendelésének folyamata során a fizetési mód menüpontban a bankkártyás fizetési opciót választotta, a ”Megrendelés” gombra kattintást követően Webáruházunk átirányítja Önt a Simplepay biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol Ön meg tudja adni a kártyaadatokat.
A fizetés során a bank néhány másodperc alatt ellenőrzi az Ön által megadott adatokat. A bankkártyás fizetés lezárultát követően a Simplepay oldala visszairányítja Önt a webáruházunk oldalára.
Online bankkártyás fizetési mód választása esetén a megrendelés átvétele csak a sikeres fizetés lezárulta után lehetséges.

Elfogadott bankkártyák: Mastercard, Maestro, Visa, Visa electron, American Express

MIT ÉRDEMES TUDNI A SIMPLEPAY FIZETÉSI RENDSZERRŐL? A SimplePay Online Fizetési Rendszert az OTP Mobil Kft. fejleszti és üzemelteti. Az OTP Mobil Kft. az OTP Csoport tagja. Az OTP Mobil Kft. az elektronikus és okoseszköz alapú kereskedelem területén rendelkezik kiterjedt szolgáltatásportfolióval. Termékei Simple márkanév alatt találhatók meg a piacon. Jelenleg két fő szolgáltatást nyújt: SimplePay Online Fizetési Rendszer: A szolgáltatást igénybe vevő vásárlók online vásárlások esetében választhatják a SimplePay egyszerű és biztonságos fizetési megoldását. Ekkor a megszokott módon, a SimplePay felületén intézhetik fizetésüket. A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált fizetési eljárással. A szolgáltatás alatt a felhasználó, így a kártyabirtokos biztonságát szem előtt tartva a SimplePay tranzakciókat folyamatosan figyeli, s nem várt események megelőzésében nyújt segítséget. Simple Mobilalkalmazás: A Simple mobilalkalmazás egy olyan hazai fejlesztésű alkalmazás, amely a mobilvásárlást ötvözi számos, az életet egyszerűbbé tevő szolgáltatással. Így parkolójegyet, autópálya matricát, mozijegyet vásárolhat és számos további szolgáltatásból választhat egyetlen mobiltelefonos alkalmazáson belül. Letöltése ingyenes; Android, iOS és Windows Phone platformon működő okostelefonra és tabletre telepíthető. További információért kérjük, látogasson el a www.simplepay.hu honlapra! Ügyfélszolgálat: 06 1 3666 611, ugyfelszolgalat@simple.hu A Simple két szolgáltatása egymástól függetlenül működik. A továbbiakban a SimplePay Online Fizetési Rendszerrel, és az online vásárlással kapcsolatban talál információkat. MELYEK A TRANZAKCIÓ LÉPÉSEI? 1. A „Fizetés” gombra kattintva Ön átkerül a SimplePay fizetési oldalára, ahol a bankkártya adatai megadásával elindítja a tranzakciót. 2. A kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét. 3. A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben. 4. A fizetés eredményéről Ön e-mail útján is értesítést kap, valamint visszairányítjuk a szolgáltató oldalára. ELFOGADOTT KÁRTYATÍPUSOK Figyelem! A Maestro és Visa Electron kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg a kártya internetes használatát. Amennyiben a kibocsátó bank engedélyezte, abban az esetben rendszerünk képes elfogadni. BIZTONSÁG Online fizetés során a rendelés esetén kért adatok megadását követően a webáruház fizetést előkészítő oldaláról a SimplePay biztonságos fizetőoldalára kerül át a vásárló, ahol a fizetéshez szükséges kártyaadatokat szükséges megadni. A SimplePay fizetőoldal adattartalmáról a kereskedő nem szerez tudomást, mivel az tőle független és védett internetes oldal. MIRE FIGYELJEN FIZETÉSKOR? Bankkártyával történő fizetésről  A kártyabirtokosok számára az internetes fizetés, csakúgy, mint a hagyományos POS terminálon történő fizetés díjmentes.  Ma már a Maestro bankkártyával is lehet fizetni az interneten. Részletekért érdeklődjön kibocsátó bankjánál.  A kártyatársaságok a kártyabirtokosok érdekeit védik, ezért amennyiben kártyával vásárol és a kereskedő nem teljesít, úgy a kibocsátó bankjánál megadott reklamáció keretében érvényesítheti panaszát, melynek jogossága esetén Ön visszakapja a pénzt.  A kártyabirtokosok azonosításátszolgálja a kártya aláírási paneljében található 3 jegyű ellenőrző kód – amit CVC2-nek vagy CVV2-nek isszoktak nevezni – (a 3 jegyű ellenőrző kód megtalálható a kártyaszám, illetve annak utolsó négy számjegye után). Ezt a kódot kérjük, ugyanolyan gondossággal kezelje, mint a PIN kódot! Biztonsági jó tanácsok  Növeli a biztonságot, ha SMS-szolgáltatást igényel bankjától, melynek eredményeképpen a számlán történt változásokról azonnal értesítést kap.  Kérjük, készpénzfelvételnél, illetve vásárlásnál használt négyjegyű PIN kódját soha ne adja meg internetes fizetés esetén, illetve ügyeljen arra, hogy a kártyaszámát és a kártya lejárati dátumát ne adja ki illetékteleneknek!  A vásárlást, fizetést követően mindig jelentkezzen ki a web oldalról! Különösen fontos ez olyan számítógép esetén, amit más is használ. Az adatai védelme érdekében javasoljuk, hogy saját gépről vásároljon, kerülje a nyilvános internetes kávézókat, hotspotokat!  Kéjük, e-mailben történő adategyeztetéskor fokozottan figyeljen, ugyanis NyugatEurópában és az Egyesült Államokban egyre gyakoribb, hogy illetéktelenek e-mailben próbálnak adatot kicsalni.  Amennyiben adatai frissítését kérik Öntől – akár olyan kereskedők is, ahol korábban már vásárolt – legyen elővigyázatos, hiszen akár a kereskedő nevében is eljárhatnak illetéktelenek. Ilyen esetekben kérjük, vegye fel a kapcsolatot a kereskedővel az addig megszokott módon, hogy ellenőrizze a feladót.  További gyanúra adhat az is okot, ha túl kedvező ajánlattal, nyereményjátékkal vagy soha meg nem rendelt termék lemondásával kapcsolatban kap levelet.  A kártyatársaságok sem e-mailben, sem telefonon nem keresik meg közvetlenül a kártyabirtokosokat! Amennyiben kártyatársaságok nevében olyan e-mailt vagy telefonhívást kap, melyben arról tájékoztatják, hogy bankkártyájának adatait illetéktelenek szerezték meg kérjük, ne adja meg az adatait, illetve haladéktalanul értesítse kártyakibocsátóját. Vásárlás az interneten  A webes vásárlás egyik előnye, hogy könnyedén összehasonlíthatja a hasonló termékek árait, így egyszerűen és gyorsan választhatja ki az Önnek legkedvezőbb ajánlatot.  Megrendelés előtt – különösen az első megrendelés alkalmával – kérjük, ellenőrizze a webáruházzal kapcsolatos információkat (mióta működik, mennyire tartják megbízhatónak a céget, a jogszabályok alapján előírt kötelező előírt általános elérhetőségek szerepelnek-e a honlapon, pl. cím, telefonszám).  Az internetes cégek annak érdekében, hogy védjék vásárlóikat számos biztonsági funkciót építenek be webáruházaikba. A honlapon szereplő nagy kártyacégek biztonsági logói (pl. MasterCard SecureCode) vagy egyéb titkosítások pl. SSL-kódok mindegyike arra utal, hogy az internetes kereskedő megtette a szükséges lépéseket a biztonságos netes vásárlás érdekében.  A kommunikáció titkosítását mutatja az URL címben a „https” és az oldal jobb alsó sarkában szereplő lakat ikon is vagy a bal alsó sarokban található kulcs ikon, melyekre kattintva megjelennek a biztonsági tanúsítványok.  Minden vásárlás alkalmával mentse el vagy nyomtassa ki megrendelését, annak fizetési visszaigazolását, a fizetéskor megadott adatokat, a megrendelt áru termékismertetőjét.  A webáruház szerződési feltételeit ajánlott elolvasni megrendeléskor, hiszen amennyiben minőségi problémák merülnének fel a megrendelt termék vagy szolgáltatás esetén hasznos, ha tudja, mennyi időn belül nyújthat be reklamációt, milyen feltételek mellett vonhatja vissza megrendelését, illetve mikor és hogyan kaphatja vissza a pénzét.

Adattovábbítási nyilatkozat, melyet a megrendelés véglegesítésekor minden esetben el kell fogadni:

"Elfogadom, hogy Dr. Novák Rita egyéni vállalkozó (székhely: 8081 Zámoly, Csalogány utca 4.) által a www.lyamar.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerüljenek az OTP Mobil Kft. (1093 Budapest, Közraktár u. 30-32.), mint adatkezelő részére. A továbbított adatok köre: vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail cím.
Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring."


A
Szolgáltató a rendelés állapotáról e-mailben értesítőt küld.

A Szolgáltató köteles az utánvéttel megrendelt és a Szolgáltató által visszaigazolt, a Vevő által a Megrendelésen kiválasztott terméke(ke)t a Megrendelésen megjelölt szállítási címre, raktáron lévő termékek esetében 6 munkanapon belül eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik (pl: a termék beszerezési ideje hosszabb, vagy a termék nem beszerezhető), úgy a Szolgáltató köteles haladéktalanul a Megrendelő által a Megrendelésen feltüntetett e-mail vagy telefon útján értesíteni Megrendelőt 3 munkanapon belül.

Megrendelő köteles az általa leadott Megrendelésen megjelölt és a Szolgáltató által a Megrendelő által megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, és a Szolgáltató által küldött visszaigazoláson feltüntetett, a Szolgáltató által kiállított számlán szereplő vételárat, mely a termékek szállítási költségeit is tartalmazza készpénzben a kézbesítő részére kifizetni. Amennyiben Megrendelő a Megrendelésen a banki átutalást jelölte meg, úgy Megrendelő köteles a vételárat a Szolgáltató által a megrendelőlapon feltüntetett e-mail címre kiküldött számla adatai alapján az azon feltüntetett fizetési határidőn belül a Szállító fent megjelölt bankszámlájára átutalni. Ez esetben a Szolgáltató a vételárnak a bankszámláján történő jóváírását követően 3 munkanapon belül köteles a terméke(ke)t a Megrendelő által megjelölt szállítási címre elküldeni.

Akciós áru esetében az akció a megadott határidőig vagy a készlet erejéig tart. Amennyiben az akciósan megrendelt termék elfogyott vagy időszakos készlethiány merül fel, erről a megadott e-mail címre az eladó értesítést küld.

Telefonon, faxon, levélben leadott rendeléseket a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni.

A termék átvételekor a vásárló köteles a csomag sértetlenségét ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni.

Probléma esetén a vásárlónak jegyzőkönyv rögzítését kell kérnie, illetve a Szolgáltató ügyfélszolgálatát e-mailben értesítenie kell az info@lyamar.hu e-mailcímen, hogy a lehető legrövidebb időn belül sor kerülhessen az intézkedésre. Utólagos, illetve jegyzőkönyv nélküli reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni!

 

Garancia, elállás, szavatosság

 Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 20.§. alapján:

20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

 (2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

 a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

 aa) a terméknek,

 ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

 ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

 ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

 a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

 b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

 számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

 (3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

 
Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog
a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
29. §. alapján meghatározott esetekben. Ezen esetek a Webáruház tekintetében különösen az alábbiak:

  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

 

Elállási jog gyakorlásának a menete

 

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, akkor az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján az info@lyamar.hu e-mail címre).

A Fogyasztó felhasználhatja az alábbi linken keresztül elérhető elállásinyilatkozat-mintát is, továbbá a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. mellékletében található nyilatkozat-mintát is.

A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát a fent megjelölt határidő lejárta előtt, az elállási nyilatkozat Szolgáltató részére való elküldésével.


Magát a Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22.§. (4) bek.)


 

Minden esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Határidőben érvényesítettnek tekintendő az Írásban történő elállás esetén, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül -akár még a 14. naptári napon- elküldi a Szolgáltatónak. A Szolgáltató a határidőszámítás szempontjából a postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén pedig az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe. Hitelt érdemlő bizonyíthatóság végett a Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként szükséges postára adni postai úton történő jelzés esetében.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül a Szolgáltatóhoz-annak székhelyére visszajuttatni-, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. Amennyiben a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi -akár a postára adja, vagy az általa megrendelt futárnak átadja- a terméket, akkor a határidő betartottnak minősül.

A Fogyasztót terheli a termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége, kivéve ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését.

Az utánvéttel visszaküldött csomagot a Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni. Az elállás kapcsán a termék visszaküldésének költségének kívül a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Fogyasztó általi szerződéstől való elállás esetén haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, beleértve a kiszállításért fizetett költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A visszatérítést a Szolgáltató jogosult addig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó hitelt érdemlően nem igazolta, hogy azt visszaküldte. E két időpont közül a korábbi időpont kerül a Szolgáltató által figyelembevételre.

A Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; azonban ezen visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. A Fogyasztó felelősségre vonható a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az értékcsökkenés a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését megkötését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.
A Szolgáltató által követelhető a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát- megtérítését.

A Szolgáltatónak az árut visszavenni csak eredeti gyári csomagolásában, termékleírásaival, márkajeles címkéivel áll módban, és csak akkor, ha nem volt használva, mosva. A termék csomagolóanyagának kibontása után zokni, harisnya és fehérnemű termékeket nem áll módjában a Szolgáltatónak cserélni! Ezért, amennyiben a termék nem nyerte el tetszését, azt ne bontsa fel, és ne sértse meg csomagolását!


Új termékeknél a hibás áru felelőssége természetesen a Szolgáltatót terheli, amennyiben tehát ilyen termékkel találkozik, azt küldje vissza. A hibás áru felelőssége csak abban az esetben nem terheli a Szolgáltatót, amennyiben a hiba a termék leírásánál feltüntetésre került. Amennyiben reklamációja jogos, a Szolgáltató a Fogyasztó postaköltségét is megtéríti, amennyiben a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb fuvarozási módot választotta.
Visszáru esetén a szállítási költségeket nem áll módjában a Szolgáltatónak visszatéríteni. .A visszaküldés költségeit a Fogyasztónak kell állni, viszont a csereterméket a Szolgáltató saját költségén juttatja Önhöz.

A Fogyasztónak a csomagot, értékbiztosítással együtt ajánlott feladni, mert a szállítás során keletkezett sérülésekért felelősséget nem vállal a Szolgáltató.

 

SZAVATOSSÁG:

 

Szavatossági igény benyújtására :

  • a Ptk. ide vonatkozó szabályai, valamint

  • a 49/2003 (VII.30) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről útmutatásai az irányadók.

 

Kellékszavatosság
 


Az Ügyfél a Szolgáltató általi hibás teljesítés esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Ezt fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti olyan termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.

Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A szerződés teljesítésétől számítva hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, a termék Szolgáltatótól való megvásárlását (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti.Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Csupán akkor jogos a szavatossági igény benyújtása, ha a ruhát megfelelően kezelték és rendeltetésszerűen használták. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a visszaküldött ruhát – a visszaküldés költségei a Fogyasztót terhelik – megvizsgáltatja, annak érdekében, hogy bizonyított legyen a tény, a ruhát semmilyen külső hatás nem érte.

Amennyiben gyártási hiba következménye a termékben bekövetkezett minőségromlás, a hiba javítással vagy cserével kiküszöbölhető, a törvényben előírt 15 napos határidőn belül. Amennyiben nincsen lehetőség sem javításra, sem cserére, a jogosult Fogyasztó kérhet árleszállítást vagy elállhat a szerződéstől (pl.: használatra nem alkalmas termék esetében).

A szavatossági igényt mindig írásban és aláírva kell benyújtani. E nélkül törvényi kötelezettség hiányában a probléma kezelésére nincs lehetőség.

Szavatossági igény érvényesítésekor csere alkalmával a Szolgáltatónak az eredetileg megvásárolt termékkel egyező paraméterekkel rendelkező modellt áll módjában küldeni. Ennek költségét a Szolgáltató fizeti. Tehát méretcserét nem lehet kérni a szavatossági igény benyújtásakor, azon esetre a cseregarancia útmutatásai vonatkoznak.

 

Termékszavatosság
 

Az Ügyfélnek nincsen az a joga, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt tartson egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Eredményes termékszavatossági igény érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérhet. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. A kétéves határidő elteltével e jogosultságát az Ügyfél elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
(A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.)


A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

    A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felelősség korlátozása

 

A Szolgáltató semmilyen módon nem felelős az alábbi pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:

  • Az internetes hálózat bármilyen működési hibája, ami megakadályozza a Webáruház akadálytalan működését és a vásárlást,

  • A Szolgáltató nem vonható felelősségre semmilyen kárért, ami a webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be.

  • Bármilyen meghibásodása bármelyik vételi eszköznek a kommunikációs vonalakon;

  • Bármely levél – papír alapú és elektronikus formájú is ideértve -de főleg bármilyen adat elvesztése;

  • Bármely szoftvernek nem megfelelő működése;

  • Bármilyen programhiba, abnormális esemény, vagy technikai hiba következményei.

     

    A Fogyasztó felelőssége felmérni azt, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól, s a Weboldalt az Ügyfél saját kockázatára használhatja.

A Webáruházat működtető Szolgáltató nem vonható felelősségre semmilyen vis maior esetében, vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami nem az irányítása alatt áll.

Bármely módosítás a webáruházban abban az időpontban lép életbe, amikor online megtalálható a Webáruházban. Bármely résztvevőnek, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, meg kell szakítania a vásárlást/ regisztrációt.

A Szolgáltató szabadon beperelhet bármely személyt, aki csalást követ el, vagy annak elkövetésével próbálkozik. Azonban a Szolgáltató nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely résztvevő rovására történt csalás esetében.
Abban az esetben, ha a résztvevő bármilyen formában megsérti a szabályokat, a Szolgáltató szabadon érvénytelennek nyilváníthatja regisztrációját, vásárlását, és a vevő nem jogosult fellebbezni a döntés ellen. A Webáruház szabadon érvénytelennek nyilváníthatja a rendelését és törölheti a regisztrációját annak, aki bármilyen formában megsérti a szabályokat. A Fogyasztó nem jogosult fellebbezni a Szolgáltató döntése ellen.

  • A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, s így az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

  • A Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért.

  • Az Ügyfelek teljes mértékben és kizárólagosan felelősek saját magatartásáért,

  • A Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

    A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

    Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

    Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, azt köteles haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

 

Az adatkezelésre vonatkozó szabályok a www.lyamar.hu weboldalon található Adatvédelmi Nyilatkozatban találhatóak:

http://www.lyamar.hu/adatvedelmi_nyilatkozat_3


 

Szerzői jogok

 

A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak.

A Weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A www.lyamar.huj Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

 

Jogérvényesítési lehetőségek

Panaszügyintézés



Az Ügyfél
a fogyasztói kifogásait- a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatban-az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
info@lyamar.hu illetve az elektronikus rendszer üzemzavara esetén 06203499920-as telefonszámon.

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát

  • telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az érdemi válasszal együtt megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató az Ügyféllel köteles közölni.

Írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.

A Szolgáltató az Ügyfél által előterjesztett kifogásokat
az info@lyamar.hu e-mail címen, illetve az elektronikus rendszer üzemzavara esetén 06-20-349-9920-as telefonszámon fogadja.


 

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

 


Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak
rendelkezésre az Ügyfél számára:

 

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben az Ügyfél a fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
 


Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő
Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon:+36 22 510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu, mariann.jakab@fmkik.hu
 

  • Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.

  • Az esetleges jogviták elbírálására Felek (hatáskörtől függően) a Székesfehérvári Járásbíróság, illetve a Székesfehérvári Törvényszék illetékességét kötik ki.

A Webáruház biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

Az Általános Szerződési Feltételek (vagy más néven Vásárlási feltételek) kinyomtathatóak a nyomtatási nézet ikonra kattintva.


 

JOGORVOSLAT


Felhasználó/vásárló adatainak nem jogszerű kezelése/felhasználása esetén panasszal élhet a
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail:
ugyfelszolgalat@naih.hu

Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:
• Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail:
ugyfelszolgalat@naih.hu

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság általános jogutódja):
Székhely: 1011 Budapest, Fő utca 44-50.

Minisztériumi épületek: 1011 Budapest, Iskola utca 13., 1011 Budapest, Vám utca 5-7.
E-mail: 1440 Budapest, PF.: 1.
Központi telefonszám: +36 1 795 1700
Faxszám: +36 1 795 0697

A területileg illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóság elérhetőségei:
Székesfehérvári Járás Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8000 Székesfehérvár, Piac tér 12-14.
E-mail: fogyved@fejer.gov.hu
Központi telefonszám: +36 22 501 751

                                  +36 22 501 626

A szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület elérhetőségei:

Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő
Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon:+36 22 510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu, mariann.jakab@fmkik.hu

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/4302
"Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz kerülnek a stratégiai feladatok, például az ellenőrzések szakmai felügyelete,
illetve a tárca felügyeli a két fogyasztóvédelmi laboratóriumot, továbbá a magyarországi Európai Fogyasztói Központot."

 

Tájékoztató az online vitarendezési platformról:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

 

Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére. Ha a nemzeti jogszabályok lehetővé teszik, a kereskedők is nyújthatnak be panaszt a fogyasztókkal szemben a termékek vagy szolgáltatások online vásárlásával kapcsolatban.

Azok a vitarendezési testületek szerepelnek az online vitarendezési platform jegyzékében, amelyek megfelelnek bizonyos minőségi előírásoknak, és amelyeket a nemzeti hatóságok is elismernek.
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU honlapon nyilvántartott vitarendezési testületek

A  https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU honlap az EU 23 hivatalos nyelvén áll rendelkezésre, s a webhely használatára vonatkozó részletes útmutatást itt találja.

Mit jelent az alternatív vitarendezés?

Ha Ön panaszt kíván tenni egy vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, nem kell feltétlenül bírósághoz fordulnia. Választhatja az alternatív vitarendezést. Alternatív vitarendezésnek tekinthető minden olyan eljárás, melynek révén a vitában álló felek peren kívül rendezhetik jogvitájukat. Ez azt jelenti, hogy Ön felkér egy semleges harmadik felet – hivatalosan bejegyzett vitarendezési testületet –, hogy közvetítsen Ön és az Ön által bepanaszolt kereskedő között. Különböző típusú vitarendezési testületek léteznek (közvetítők, választottbíróságok, ombudsmanok, békéltető testületek, fogyasztóvédelmi panaszbizottságok stb.), melyek egymástól eltérő módon járnak el: megoldást javasolhatnak panaszával kapcsolatban, előállhatnak mind Önre, mind a kereskedőre nézve kötelező megoldással, vagy egyszerűen csak egy asztalhoz ültetik a vitás feleket abból a célból, hogy kölcsönösen elfogadható megoldást találjanak. Az alternatív vitarendezési eljárások általában kevésbé hivatalosak, olcsóbbak és nem annyira időigényesek, mint a bírósági eljárások.

Mit jelent az online vitarendezés?

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU  portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet. Figyelem: az online vitarendezésre csak akkor van lehetőség, ha online vásárolt termékre vagy szolgáltatásra vonatkozóan kíván panaszt benyújtani. 

Panasza olyan termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos, melyet online vásárolt? Ha igen, panaszát benyújthatja a portálon: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU. Önnek választania kell egy vitarendezési testületet a panasz kezelésére. A két félnek közös megegyezéssel kell kiválasztania a vitarendezési testületet.

Mindegyik vitarendezési testületnek saját eljárási szabályai vannak. A vitarendezési eljárás általában egyszerűbb, gyorsabb és olcsóbb, mint bírósághoz fordulni. Vitarendezési testületek az EU-ban.

Az eljárásnak 4 fő szakasza van , melyek mindegyik online végezhető:

  1. Panasz benyújtása
  2. A vitarendezési testület kiválasztásaközös megegyezéssel
  3. Panaszkezelés a vitarendezési testület által
  4. Eredmény és a panasztételi eljárás lezárása

 

Kapcsolatfelvétel a nemzeti kapcsolattartó ponttal

Fenti esetben kérdésével forduljon az Ön országában működő nemzeti kapcsolattartó ponthoz. A nemzeti kapcsolattartó pont tanácsadói válaszolni fognak az Ön kérdéseire, és segítséget nyújtanak panaszának benyújtásához.

A tanácsadók:

  • elmagyarázzák, hogyan működik  a https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU portál, és hogyan segíthetnek Önnek a vitarendezési testületek
  • segítenek Önnek a kereskedővel, illetve a panaszát kezelő vitarendezési testülettel folytatott kommunikációban
  • segítenek Önnek benyújtani panaszát (arra vonatkozóan is felvilágosítást adnak, hogy mely dokumentumokat kell csatolni)
  • általános tájékoztatással szolgálnak az Önt fogyasztóként (vagy kereskedőként) megillető jogokról
  • tanácsot adnak Önnek, milyen más módjai vannak a vitarendezésnek abban az esetben, ha ez az eljárás nem jár sikerrel, vagy az Ön esetében nem jelent megoldást.

Nemzeti kapcsolattartó pont - Magyarország

Krisztina körút 99
H-1016 Budapest
Magyarország
+36 1488 2033
onlinevita@bkik.hu
 
 

 

 


 

Záró rendelkezések

 

A Webáruházban történt rendeléssel minden vásárló / Fogyasztó kijelenti, hogy megismerte és elfogadja a vásárlási feltételeket, valamint tisztában van a rendelés menetével. A vásárlást csak akkor tekinthető elfogadottnak, illetve regisztráltnak, ha a vásárló a megfelelő oldalon található mezőket maradéktalanul kitölti. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. Bármilyen kérdésben bizonytalan, illetve további kérdései, problémái merülnének fel, keresse bátran az Ügyfélszolgálatot, ahol részletes tájékoztatást kaphat: info@lyamar.hu e-mail címen.

Az általános szerződési feltételek elektronikus formában innen letölthető.

2017.05.25.